close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי אירידיולוגיה

מערכת שורשיז תמוז, תשפ09/07/2020

הכירו ענף שלם העונה לשם אירידיולוגיה, או בשמו העברי: אבחון באמצעות גלגל העין.

תגיות:

נהוג לראות בעיניים כאמצעי המשקף את אשר מתחולל בתוך נפשו

של האדם. די להדגים זאת במבט המסמל עצב לעומת מבט המסמל נחת או אושר, כדי שנסכים עם קביעה בכללותה. אולם מה תגידו אם נספר לכם שהעיניים שלנו הן לא אחרת מאשר דו"ח מפורט המגולל את כל אשר חווינו הן מן ההיבט הנפשי והן מן ההיבט הפיזי?

בנימה זו, הכירו ענף שלם העונה לשם אירידיולוגיה, או בשמו העברי: אבחון באמצעות גלגל העין. מדובר בתחום אבחוני הנהוג בעיקר בקרב מטפלים ברפואה משלימה, אך ניתן למצוא לו גיבוי מלא בדמות מחקרים קליניים אשר אט אט הופכים אותו לענף מחקרי מקובל גם ברפואה המערבית.

תחילתה של האירידיולוגיה

האירידיולוגיה החלה להתהוות במאה התשע עשרה ופותחה ע"י ואן פצקלי, רופא הונגרי שפגש בינשוף שרוע על הרצפה כאשר כנפו שבורה. רחמיו של פצקלי כלפי הינשוף הביאו אותו לקחת אותו לביתו ולטפל בו במסירות עד להחלמתו.

לכל אורך תקופת הטיפול, תפסה את תשומת לבו העובדה שאחת מעיניו של הינשוף כללה בקרנית שלה פס שחור שהחל להשתנות בהדרגה. עם מרוצת הזמן ככל שפציעתו של הינשוף חלפה, כך הפס השחור החל לדהות ואט אט להלבין.

תגלית מרעישה זו הייתה תחילת הדרך עבור מחקר ממושך בו מיפה את הקשתית בכל אחת מן העיניים וגילה שסוגיות רפואיות רבות לרבות פיזיות ומנטליות, מקבלות ביטוי ממשי באמצעות הקשתית.

מאז, מחקרים רבים נערכו בנושא, וממשיכי דרכו פיתחו את השיטה בתחילת ועד אמצע המאה העשרים.

שילוב של רפואה משלימה עם מערבית

בשונה מטכניקות רבות הנהוגות במסגרת הרפואה המשלימה, הרי שמדובר בשיטת אבחון שאיננה חוזרת מאות או אלפי שנים אחורה. אירידיולוגיה היא למעשה פרקטיקה שמשלבת בין מחקרים קליניים שנערכו על-ידי רופא מוסמך, אך כזו שעוד טרם השתלבה ברפואה המערבית.

כיום, מטפלים רבים בתחומי הרפואה המשלימה מתבססים על שיטת אבחון זו, והיא נהוגה בעיקר בקרב מומחים לרקיחת צמחי מרפא ומטפלים בשיטות שונות לרבות קינסיולוגיה ונטורופתיה.

חשוב לציין שאין מדובר בטכניקה שמתבססת על ניחושים. ישנו מכשור מיוחד בקליניקה של המטפל או המטפלת, ובו ניתן לצלם את הקשתית ולהגדילה ברזולוציה מתקדמת. האבחון נעשה תוך הסתמכות על מפה המוסכמת בכל העולם ואשר נחקרה רבות למיפוי הקשתיות.

אבחון ללא דיחוי

בשונה משיטות אבחון שונות שלעתים מצריכות שליחת דגימות למעבדה וזמני המתנה מסוימים, הרי שאבחון באמצעות גלגל העין מאפשר לקבל תשובות במקום.

רבים בוחרים בשיטה זו כדי לספק מזור לסוגיות רפואיות רבות שלא מצאו פתרון מלא בקרב הרפואה המערבית. מיגרנות חזקות, סינוסיטיס כרוני, כאבים עזים בתקופת הווסת ועוד סוגיות רבות נוספות.

חשוב לזכור שעצם העובדה שהאירידיולוגיה שלובה ברפואה המשלימה, הרי שגישתה היא לחפש את המקור לתסמינים ולא לטפל לשיכוך התסמינים עצמם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה